پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183023
قيمت جهاني نفت افزايش يافت
تاریخ انتشار : 1394/06/30 12:51:20
نمایش : 1236
قيمت نفت در جريان معاملات امروز ۱۳ سنت افزايش داشت و به ۴۷ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در حالي که فعاليت هاي حفاري نفت در آمريکا کند شده و تحليلگران برآورد کرده اند که با رسيدن قيمت نفت به ۵۰ دلار يا پايين تر، ۱.۵ تريليون دلار از طرح هاي توليد نفت آمريکا صرفه اقتصادي ندارد، قيمت نفت در معاملات امروز کاهش يافت.

قيمت نفت از ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون به دليل افزايش توليد جهاني و کند شدن تقاضا تقريبا ۶۰ درصد کاهش يافته است. قيمت ها از ژوئن امسال تاکنون به دليل کند شدن رشد اقتصادي چين و نگراني ها در مورد سلامت اقتصاد جهاني، بيش از يک چهارم کاهش يافته است.

تحليلگران گفتند، قيمت هاي پايين در حال تاثير گذاري بر توليد است و فعاليت هاي حفاري در پروژه هاي جديد به خصوص در ميادين پرهزينه آمريکاي شمالي کاهش يافته است.

شرکت هاي انرژي آمريکا هفته گذشته، براي سومين هفته متوالي تعداد سکوهاي حفاري را کاهش دادند. اين نشان مي دهد که افت اخير قيمت ها موجب شده تا توليد کنندگان برخي از طرح هاي توليدي خود را متوقف کنند و اين امر سبب رشد جزئي قيمت ها در روز دوشنبه شده است.

بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشکه نفت وست تگزاس اينترمدييت آمريکا امروز با ۱۶ سنت افزايش به ۴۴ دلار و ۸۴ سنت رسيد. قيمت نفت برنت نيز ۱۳ سنت افزايش داشت و ۴۷ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.
گلدمن ساکس اعلام کرد: «تعداد فعلي سکوهاي حفاري نشان مي دهد که توليد نفت شيل در آمريکا در فاصله سه ماهه دوم تا سه ماهه چهارم امسال در مناطق پرميان، ايگل فورد، باکن و نيوبرارا به ميزان ۲۵۵ هزار بشکه در روز کاهش يافته است.»

«افزايش توليد نسبت به سال گذشته تا سه ماهه چهارم ۲۰۱۵، ۱۲۰ هزار بشکه در روز است که کمتر از ارزيابي ۱۲۵ هزار بشکه اي ابتداي هفته مي باشد.»
تحليلگران گفتند، افت قيمت ها در دراز مدت تاثير بيشتري بر توليد خواهد داشت، زيرا توليد کنندگان قادر نيستند به اندازه کافي هزينه هاي خود را پايين بياورند.

موسسه وود مکنزي اعلام کرد: «اوپراتورها به دنبال کاهش متوسط ۲۰ تا ۳۰ درصدي هزينه هاي خود در پروژه هاي توليد نفت هستند، در حالي که صرفه جويي ها در زنجيره عرضه از طريق کوچک کردن بخش خدمات به طور متوسط تنها حدود ۵ تا ۱۰ درصد هزينه ها را کاهش مي دهد.»


مرجع : تسنيم
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html